Digital signage

Digital Signage, ook wel narrowcasting genoemd, is sterk in opmars als een relatief nieuwe vorm van interne bedrijfscommunicatie. Bij digital signage worden digitale schermen ingezet om dynamische content weer te geven. Dit in tegenstelling tot statische varianten zoals posters, printjes en borden.

Waarom ?

Digital signage per sector Tot voor kort was deze nieuwe vorm van communiceren voor veel bedrijven veel te duur. De kosten van de digitale schermen waren te hoog om gemeengoed te worden. De revolutie op het gebied van LCD-, plasma- en LED-schermen heeft dit veranderd. Tegenwoordig is een narrowcasting-systeem voor veel bedrijven een stuk aantrekkelijker. Digital signage wordt gebruikt in verschillende sectoren:

  • Retail: informatie over speciale aanbiedingen, te volgen winkelroute, branding.
  • Banken: informatie over beurskoersen, productinformatie, branding.
  • Transport: op vliegvelden en stations, informatie over aankomst- en vertrektijden, reclame-uitingen winkels en restaurants.
  • Entertainment: bijvoorbeeld in casino’s voor het creëren van sfeer en spanning.
  • Zorg: vermaak in de wachtkamer, reclamemogelijkheid voor farmaceutische bedrijven.
  • Scholen: talrijke nieuwe mogelijkheden voor interactieve communicatie met studenten.